System DBW/NMEA

DBW (System Drive by Wire) to sterowanie elektroniczne silnikiem, przepustnicą gazu, które nie wymaga korzystania z cięgien. DBW pracuje w protokole  komunikacji między morskimi urządzeniami elektronicznymi – NMEA2000 (National Marine Electronics Association).

System DBW ma zastosowanie w silnikach o mocy od 115 do 250 KM,  dla niższych modeli, do 100 KM dostępne jest tylko sterowanie cięgnami. DBW to rozwiązanie droższe, ale zdecydowanie lepsze i przede wszystkim niezawodne. Polega na sterowaniu przepustnicą gazu za pomocą manetki zdalnego sterowania. Jest to rozwiązanie udoskonalone przez system Shifting Load Reduction. Moduł ECU (Engine Control Unit) kontroluje zmiany obciążenia silnika, którego przepustnica została ustawiona w określonym położeniu, poprzez zmianę momentu obrotowego w zależności od warunków pracy.  Silniki z DBW są oferowane ze śrubą aluminiową lub stalową (dla modelu BF250). Pozostałe akcesoria DBW montowane na łodzi, jak manetka, zegary, system keyless dobierane są w zależności od potrzeb Klienta.

NMEA2000 to system, który umożliwia utworzenie sieci komunikacji pomiędzy urządzeniami elektronicznymi różnych producentów, głównie instrumentów stosowanych w nawigacji morskiej. Protokół komunikacji NMEA to jeden ze standardów silników zaburtowych marki Honda, pracują w nim wszystkie silniki średniej i dużej mocy od od BF 40 do BF 250.

Menu