Silniki Honda to przede wszystkim:

  • niskie koszty eksploatacji (silniki 4-suwowe spalają o 50% mniej paliwa niż silniki 2-suwowe)
  • inteligentne systemy i najlepsze rozwiązania technologiczne (w tym BLAST, ECOmo™/Learn Burn Feedback, układ VTEC™)
  • specjalna powłoka, która chroni przed korozją, trudnymi warunkami atmosferycznymi oraz promieniami UV
  • ekologia – silniki nie odprowadzają oleju do wody, spełniają światowe normy emisji spalin oraz hałasu
  • nowoczesna stylistyka i design

Jaki wybrać silnik?

Bardzo istotne jest odpowiednie dobranie silnika do wielkości łodzi czy jachtu.
Każdy producent danej jednostki określa parametry minimalnej i maksymalnej mocy, w zależności od jej charakterystyki (długość i masa kadłuba, kształt dna oraz wysokość pawęży).

PARAMETRY WYBORU SILNIKA:

  • MOC SILNIKA (KM)
  • DŁUGOŚĆ KOLUMNY (mm)
  • RODZAJ STEROWANIA (ręczny lub zdalny)
  • RODZAJ ROZRUCHU (ręczny lub elektryczny)
  • ŁADOWANIE AKUMULATORA (z ładowaniem lub bez)
  • RODZAJ ŚRUBY NAPĘDOWEJ (aluminiowa lub stalowa/standardowa lub uciągowa POWER TRUST)
Moc silnika (KM) Przedział Cenowy (PLN Brutto)* Przykładowe najczęstsze zastosowanie
BF 2,3 – 6 3570 – 7000
  • Małe łodzie wędkarskie lub małe pontony
BF 8 – 15 11200 – 18400
  • Jachty żaglowe – śródlądowe
BF 20 – 80 14400 – 48500
  • Średnie łodzie wędkarskie
  • Pontony RIB dla trenerów żeglarstwa
BF 100 – 250 49900 – 102000
  • Duże łodzie wędkarskie
  • Houseboaty – duże jednostki wypornościowe
  • Duże motorówki

* Ceny sugerowane – aktualny cennik znajdziesz tutaj.

Normy zużycia paliwa

Na zużycie paliwa wpływ ma wiele czynników:

  • rodzaj jednostki pływającej (lekkie pontony, łodzie aluminiowe, motorówki kabinowe, łodzie wypornościowe)
  • warunki pogodowe (siła wiatru)
  • rodzaj akwenu (np. osłonięte jezioro, rzeka – prędkość nurtu/pływanie pod prąd lub z prądem)
  • liczba osób znajdująca się na pokładzie

Rok produkcji silnika

Rok produkcji silnika możemy określić po numerze seryjnym. Każdy silnik, który opuścił fabrykę posiada trwałą naklejkę zawierającą pełne dane o produkcie. Znajduje się ona na jarzmie mocowania silnika do pawęży łodzi, dotyczy to silników wyprodukowanych do 2007 roku. Naklejka powinna posiadać takie dane jak: model, rok produkcji, kod i nazwa fabryki w Japonii, moc silnika (podana w kW) oraz ciężar bez oleju silnikowego.
W przypadku, gdy silnik nie posiada takiej naklejki, należy przypuszczać, że została ona celowo usunięta, a silnik pochodzi z kradzieży.
W najnowszych modelach, informacje o silniku zostały umieszczone na tabliczce, która jest na stałe przynitowana.

Emisja hałasu i spalin

Wszystkie 4-suwowe silniki zaburtowe Honda spełniają wymogi EPA 2006, CARB 2008 oraz Dyrektywy Unii Europejskiej dotyczące emisji hałasu i spalin. Norma to EN ISO 14509. Każdy producent silników jest zobowiązany załączać do silnika deklarację zgodności.

Menu