Akcesoria

Poza sprzedażą i serwisem, proponujemy również szeroki wybór akcesoriów i gadżetów dedykowanych silnikom zaburtowym Honda. Dodatkowe elementy wyposażenia są potrzebne między innymi podczas montowania silników na łodzi. Duża ilość oraz różnorodność jednostek pływających wymusza indywidualny dobór akcesoriów takich jak cięgna sterujące, śruby napędowe czy rodzaj wskaźników. Oferujemy oryginalne dodatki marki Honda, które zapewniają płynne i bezproblemowe użytkowanie silników oraz wydłużają ich żywotność.

bezprzewodowy kluczyk pływający
czteroramienna śruba aluminiowa
manetka – montaż boczny wewnetrzny
manetka – montaż boczny zewnetrzny
manetka rumpel BF40
manetka rumpel BF60
manetka topowna – dwa silniki
manetka topowna – pojedynczy silnik
przewód paliwowy
stacyjka zapłonu
stacyjka zapłonu – 2 elementy
trójramienna śruba stalowa
zbiornik paliwa 12 L
zbiornik paliwa 25 L
zrywka

Silniki Honda Marine

Manetki zdalnego sterowania

Na komfort i przyjemność sterowania łodzią mają wpływ także manetki. Wyróżniają się designerskim, ergonomicznym kształtem, dopasowanym do każdej dłoni.

STANDARDOWE MANETKI BOCZNE – ZEWNĘTRZNE

Manetki boczne są montowane zewnętrznie przeważnie w niewielkich łodziach motorowych i silnikach o małej mocy. Wliczone są już w cenę silników BF 8/10, BF 15/20, BF 30, BF 40/50 oraz modeli oznaczonych literą R. Posiadają kontrolki ciśnienia oleju i temperatury, a w przypadku silników BF40 i BF 250 aż 4 kontrolki: ciśnienia oleju, temperatury, ładowania akumulatora, check engine. W każdym modelu silnika posiadają stacyjkę, wyłącznik bezpieczeństwa, zabezpieczenie rozruchu silnika przy wrzuconym biegu oraz alarm dźwiękowy informujący o wystąpieniu nieprawidłowości w jego działaniu.
Na dźwigni sterowej manetki umieszczony jest przycisk do zdalnego sterowania uniesieniem lub uniesieniem i regulacją kąta trymu silnika, dotyczy to silników BF 15 / BF 20 z Power Tilt oraz pełnej gamy modeli od BF 30 po BF 250 wyposażonych w Power Trim & Tilt.

MANETKI DO ZABUDOWY – MONTAŻ BOCZNY

Flush Mount Remote Control Box, czyli manetki wewnętrzne z bocznym montażem – dostępne są w silnikach zaburtowych Honda średniej i dużej mocy, czyli od BF 40 ( 40 KM) po BF 250 (250 KM).
Każdy z tych silników ma dedykowany, dostosowany technicznie rodzaj manetki. Szczegółowe oznaczenie silników i przyporządkowane konkretnym numerom katalogowym akcesoria ułatwiają właściwy dobór silnika oraz manetki do rodzaju i konstrukcji łodzi. Manetki tego typu mogą być stosowane w przypadku łodzi dwuskorupowych, w których możliwy jest montaż mechanizmów konstrukcyjnych manetki zdalnego sterowania pomiędzy zewnętrznymi i wewnętrznymi laminatami lub gdy konsola sterowa posiada odpowiednią ilość miejsca.
Takie rozwiązanie poprawia ergonomię sterowania łodzią oraz ułatwia przeprowadzenie okablowania, zwiększa także aspekt estetyczny dodając łodzi elegancji.
W zależności od indywidualnych preferencji manetki wewnętrzne dostępne są w wersji dla osób prawo lub leworęcznych. W przypadku manetek z montażem bocznym konieczne jest zainstalowanie kontrolnego panelu układów silnika ze stacyjką i wyłącznikiem bezpieczeństwa.

MANETKI DO ZABUDOWY – MONTAŻ GÓRNY

Manetki przeznaczone do wewnętrznej zabudowy z montażem górnym – Top Mount Remote Control Box – dostępne są w silnikach od BF 40 ( 40 KM) po BF 250 (250 KM).
Manetki z montażem górnym są dopasowane technicznie do konkretnych modeli silników, a ich zastosowanie zależy również od rodzaju, konstrukcji i wielkości konsoli sterowej (podobnie jak manetki wewnętrzne przeznaczone do montażu bocznego). Jednakże warto zwrócić uwagę na fakt, że manetki do zabudowy z górnym montażem wymagają oddzielnego zamontowania panelu kontrolnego. Dzięki zastosowaniu tych manetek możliwe jest sterowanie pracą jednego lub dwóch silników.

MANETKI IST (INTELLIGENT SHIFT & THROTTLE SYSTEM) – DO ZABUDOWY

Manetki iST dostępne są do silników BF175 / BF 200 / BF 225 oraz BF 250 z oznaczeniem DBW (Drive By Whire).
W tej serii manetek wyeliminowano konieczność zastosowania cięgien zdalnego sterowania biegami oraz przepustnicą gazu. Dzięki zastosowaniu sterowania elektronicznego poprzez sieć Honda Specyfic System (H-CAN) sterowanie staje się płynne i bardziej precyzyjne, ponieważ nie występuje zjawisko tarcia. Montaż i budowa instalacji pokładowej są znacznie uproszczone – umożliwia to instalację napędów wielosilnikowych, a także precyzyjną synchronizację oraz budowę podwójnego miejsca sterowania.
Manetki wewnętrzne iST są dostępne w wersji bocznej, topowej pojedynczej lub podwójnej (umożliwia sterowanie dwoma, trzema lub czterema silnikami jednocześnie). W przypadku zastosowania manetek iST konieczny jest montaż dodatkowych paneli kontrolnych.

Menu