Silnik zaburtowy 250 KM, czyli innowacyjna jednostka napędowa dla wymagających

Silnik zaburtowy BF 250 to najnowszy 4-suwowy, 24-zaworowy silnik V6 o pojemności 3,6l. Zbudowany na bazie konstrukcji motoru Hondy Odyssey, jest największą jednostką w ofercie Honda Marine. Łączy opatentowane przez Honda technologie VTEC™, BLAST™ oraz nowatorski system przepływu powietrza DIRECT AIR INTAKE. Przekłada się to na zwiększenie mocy oraz charakterystykę przebiegu momentu obrotowego, poprzez obniżenie temperatury zasysanego powietrza. Koncept ten zapewnia niskie zużycie paliwa przy zachowaniu rewelacyjnych osiągów. To sprawia, że silnik zaburtowy 250 KM marki Honda jest powszechnie wybierany przez osoby pracujące na wodzie, którym zależy na niezawodnej, dynamicznej i ekonomicznej jednostce napędowej. Silnik zaburtowy 250 KM to także doskonała alternatywa dla amatorów sportów wodnych – jednostka doskonale sprawdza się jako napęd do łodzi, pontonów, motorówek.

NISKIE SPALANIE NA MEDAL:
Centralna jednostka sterująca wraz z systemem czujników kontrolują odpowiednie proporcje benzyny oraz powietrza względem aktualnego obciążenia, sprawiając, że silnik BF 250 z systemem ECOmo™, bije rekordy w niskim zużyciu paliwa. Dodatkowo nad ekonomiczną pracą urządzenia czuwa jednostka sterująca wraz z układem czujników, które stale kontrolują parametry pracy silnika 250 KM.

WYKORZYSTANIE MOCY W PEŁNYM ZAKRESIE OBROTÓW:
Dzięki wprowadzeniu kilku udoskonaleń, możliwe stało się efektywne wykorzystanie mocy silnika w całym zakresie obrotów. Przeprojektowana przekładnia/spodzina zredukowała o 5% hydrodynamiczne opory względem modelu BF 225. Te zmiany pozwoliły na szybsze rozpędzanie jednostki do wyższych prędkości, przy zachowaniu mniejszej konsumpcji paliwa. A to przekłada się na jeszcze większą przyjemność pływania oraz jeszcze większe możliwości wykorzystania jednostki 250 KM do zastosowań specjalistycznych.

STEROWANIE NIGDY NIE BYŁO PROSTSZE:
Wprowadzenie systemu Shifting Load Reduction udoskonaliło zdalne sterowanie przepustnicą gazu za pomocą manetki. Ustawienie jej przez sternika w określonym położeniu sprawia, że moduł ECU (Engine Control Unit) kontroluje obciążenia silnika poprzez zmianę momentu obrotowego w zależności od warunków pracy.

UKŁAD ŁADOWANIA AKUMULATORA:
Podczas standardowego trybu pracy silnika BF 250, możliwe jest ładowanie akumulatorów prądem nawet 60 A, dzięki wyposażeniu jednostki w 90-Amperowy alternator. Gdy konieczne będzie ładowanie na biegu jałowym, np. nocą, silnik dzięki regulowanemu systemowi ładowania, Adjustable Idle Charge, automatycznie przejdzie w tryb ładowania do 40 A. To innowacyjne rozwiązanie znacząco zwiększa zakres zastosowań jednostek i poprawia bezpieczeństwo osób przebywających na wodzie, niezależnie czy są to wędkarze lubiący łowić nocą czy osoby zawodowo związane z wodą i wykonujące różne prace na akwenach o różnych porach dnia i nocy.

ŁĄCZNOŚĆ NA OTWARTEJ WODZIE:
Instalując na łodzi echosondę, sonar, radar czy ploter map, bez problemu skomunikujemy z nimi silnik BF 250. Używa on protokołów komunikacyjnych morskich urządzeń elektronicznych, ujednoliconych przez standard NMEA2000.

NOWOCZESNY DESIGN:
Silnik BF 250 wyróżnia się na tle innych modeli nie tylko mocą, przyspieszeniem i wysokimi osiągami. To również nowy kolor Aquamarine Silver Metallic i stylistyka budowy, gdzie górna pokrywa przybrała kształt ostrego klina, a na bokach widoczne są wloty powietrza nowego systemu. Wszystkie te elementy składają się na duszę jednostki – jej moc i dynamikę.

Silnik zaburtowy 250 KM: Oferta bezpośrednio od Dealera

Klientów zainteresowanych zakupem niezawodnego silnika zaburtowego zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z ofertą jednostek napędowych Honda. Silnik zaburtowy 250 KM to napęd dedykowany osobom pracującym na wodzie oraz żeglarzom pływającym rekreacyjnie. Silnik zaburtowy 250 KM bardzo dobrze sprawdza się jako napęd do łodzi, pontonów, motorówek. W ofercie posiadamy również silniki o niższej mocy. W razie pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu.

Model BF 250
Cylindry V 6 60° / OHC
24 zawory V-TEC
Poj. skokowa 3.583 cm3
Średnica x skok (mm) 89 x 96
Obr. max 5.300 – 6.300
Moc max. KM 250
Chłodzenie wodne
Zasilanie PGM-FI
Zapłon PGM-IG
Rozruch elektryczny
Przełożenie 2.00
Moc alternatora 90 A
Ładowanie akumulatora 60 A
Standard NMEA 2000 tak
Wysokość pawęży (mm) L – 508 / X – 635
XX – 762
Ciężar (kg) 278 / 284 / 288
Podnoszenie i regulacja Power Trim & Tilt

Silniki Honda Marine

Menu