BF 350 – nowość od Honda Marine na sezon 2024 to pierwszy silnik zaburtowy V8 tej marki, stworzony z myślą o entuzjastach rekreacji i sportów motorowodnych, którzy pragną doświadczyć emocjonujących prędkości, imponującego przyspieszenia oraz pewnego pokonywania fal morskich, przy jednoczesnej prostocie obsługi. Zaprojektowano go tak, aby zapewniał maksymalną moc przy doskonałej efektywności paliwowej (najlepsze zużycie paliwa w swojej klasie), dynamicznych przyspieszeniach, komforcie użytkowania oraz nowoczesnym, smukłym designie.
Nowy silnik V8 generuje znakomitą moc dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu, a jego niski poziom wibracji oraz cicha praca to efekt m.in. nowoczesnej konstrukcji wału korbowego.
BF 350, jak wszystkie silniki zaburtowe Honda, jest dostosowany do użycia paliwa E10.
IMPONUJĄCA MOC, PRĘDKOŚĆ I PRZYSPIESZENIE:
Honda V8 BF 350 to przedstawiciel nowej generacji silników zaburtowych 4-suwowych marki Honda. Z pojemnością skokową 4 952 cm³ i maksymalną mocą 350 KM, silnik ten jest wyposażony w szereg innowacyjnych rozwiązań oraz patentów technicznych Honda, co sprawia, że charakteryzuje się znakomitym przyspieszeniem. Gwarantuje to prawdziwą przyjemność z pływania na dużych akwenach i osiągania spektakularnych prędkości, które potrafią dostarczyć adrenaliny.
FUNKCJA I ROZWIĄZANIA – NOWATORSKIE I INNOWACYJNE:
Konstrukcja silnika BF 350, oparta na uznanej jakości Hondy, zapewnia doskonałą równowagę między niezawodnością, wydajnością, praktycznością, ekologicznymi rozwiązaniami oraz eleganckim designem. Wyposażony jest w wiele sprawdzonych rozwiązań technicznych z mniejszych silników oraz w nowe, innowacyjne technologie, które oferują jeszcze więcej emocji i przyjemności z pasji do rekreacji motorowodnej.
VTEC – zmienne fazy rozrządu to funkcja szeroko stosowana w samochodach oraz silnikach zaburtowych Honda. Gwarantuje ona dużą moc oraz doskonałe parametry ekologiczne. System ten został opracowany przez Ikuo Kajitani z myślą o bolidach Formuły 1 i od tego czasu zyskał popularność w wielu innych silnikach marki Honda, w tym w modelach zaburtowych o średniej i dużej mocy: BF 100, BF 150, BF 225, BF 250 oraz BF 350.
Wspomaganie trymu – funkcja po raz pierwszy wprowadzona w silnikach zaburtowych Honda. Sterowana za pomocą pilota, umożliwia automatyczne zarządzanie silnikiem. Reguluje obroty silnika oraz prędkość łodzi, co pozwala na utrzymanie optymalnego kąta trymu, ułatwiając i poprawiając komfort sterowania łodzią.
Silnik dysponuje 3 konfigurowalnymi ustawieniami wstępnymi, które automatycznie dostosowują jego położenie, co umożliwia wejście w ślizg i jednocześnie zmniejsza zużycie paliwa. Zintegrowany czujnik O2 monitoruje poziom tlenu, co pozwala na optymalizację spalania poprzez dostosowanie zużycia paliwa. Zarówno funkcja wspomagania trymu, jak i czujnik O2 zostały zaprojektowane, aby maksymalizować efektywność paliwową, nie obniżając wydajności silnika.
Tempomat umożliwia utrzymanie stałych obrotów silnika lub prędkości łodzi podczas rejsu. W silniku BF 350 funkcja ta kontroluje prędkość obrotową w szerszym zakresie, co zapewnia jeszcze większy komfort sterowania łodzią.
Tilt Limit to funkcja ograniczająca przechył silnika. Domyślnie ustawia kąt trymu, aby zapobiec trymowaniu silnika podczas dokowania. Po jej włączeniu silnik automatycznie dostosowuje się do ustalonego kąta, co pozwala uniknąć zarysowań łodzi lub silnika. Pełne przechylenie jest możliwe po dwukrotnym naciśnięciu przycisku.
BLAST™ (Boosted Low Speed Torque) to unikalny patent Hondy, który znacząco zwiększa moc i moment obrotowy silnika w niskim zakresie obrotów. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie lepszego przyspieszenia przy niskiej prędkości, na przykład podczas wychodzenia łodzi w ślizg.
Tryb ECOmo to innowacyjny patent Hondy, który zapewnia maksymalne oszczędności paliwa, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia kosztów eksploatacyjnych łodzi.
PGM-FI to układ sekwencyjnego, programowanego wtrysku paliwa, który jest sterowany modułem zapłonu PGM-IG. W połączeniu z technologiami BLAST™ oraz ECOmo, system ten zapewnia doskonałe przyspieszenie i płynne rozwijanie mocy w całym zakresie obrotów, maksymalizując wykorzystanie paliwa.
Alternator dużej pojemności – w modelu BF 350 zastosowano alternator o parametrach 12 V i 93 A, który zapewnia ładowanie akumulatora o pojemności 70 A. To rozwiązanie znacząco zmniejsza ryzyko wyczerpania akumulatora podczas rejsu. Dodatkowo, BF 350 wyposażony jest w układ ładowania na biegu jałowym, który podnosi obroty silnika, zwiększając efektywność ładowania w przypadku wyższego obciążenia elektrycznego.
Nowa manetka – BF 350 jest wyposażony w manetkę o ergonomicznym kształcie, co zapewnia większy komfort sterowania łodzią. Posiada intuicyjny, wielofunkcyjny panel z pięcioma przyciskami oraz dobrze widoczny wskaźnik pozycji neutralnej. Dzięki technologii iST (inteligentna zmiana biegów i ustawienia przepustnicy), użytkownicy BF 350 mają możliwość elektronicznego sterowania więcej niż jednym silnikiem za pomocą jednej dźwigni, co ułatwia kontrolę nad motorówką i zapewnia płynne pływanie.
NMEA 2000 – silnik BF 350 jest kompatybilny z systemem NMEA 2000, co umożliwia stworzenie sieci komunikacyjnej między urządzeniami elektronicznymi różnych producentów, zwłaszcza instrumentami stosowanymi w nawigacji morskiej.
INNOWACYJNY KSZTAŁT:
Silnik zaburtowy nowej generacji Honda BF 350 wyróżnia się unowocześnioną sylwetką o smukłych liniach, które nawiązują wizualnie do kształtu fal morskich. Forma i kolorystyka BF 350 są idealnie dopasowane do luksusowych łodzi oraz jachtów motorowodnych, spełniając estetyczne oczekiwania najbardziej wymagających miłośników rekreacji motorowodnej. Luksusowy design podkreślają wytłoczone trójwymiarowe chromowane logo oraz staranne wykończenia.
Silnik zaburtowy 350 KM: Oferta bezpośrednio od Dealera
Klientów zainteresowanych zakupem niezawodnego silnika zaburtowego zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z ofertą jednostek napędowych Honda. W ofercie posiadamy również silniki o niższej mocy. W razie pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu.
Model | BF 350 |
Cylindry | V8 / OHC |
32 zawory V-TEC | |
Poj. skokowa | 4.952 cm3 |
Średnica x skok tłoka (mm) | 89 x 99.5 |
Obr. max | 5.000 – 6.000 |
Moc max. KM | 350 |
Chłodzenie | wodne |
Zasilanie | PGM-FI |
Zapłon | PGM-IG |
Rozruch | elektryczny |
Przełożenie | 1.79 |
Moc alternatora | 93 A |
Ładowanie akumulatora | 70 A |
Standard NMEA 2000® | TAK |
VTEC™ | TAK |
BLAST™ | TAK |
ECOmo | TAK |
Wspomaganie trymu | TAK |
Tempomat | TAK |
Tilt Limit | TAK |
Podnoszenie i regulacja | Power trim & Tilt |
Wysokość pawęży (mm) | X – 635 / U – 762 |
Ciężar (kg) | X- 355 / U – 360 |